Uncategorized

5 نکته مهم و کاربردی در انتخاب و خرید لباس کودک

لباس کودک یا لباس بچه‌گانه به لباس‌هایی گفته میشه که برای کودکان تولید شده‌اند و شامل جلوه‌هایی شاداب، رنگ‌هایی جالب و طرح‌هایی کودکانه هستند. انتخاب و خرید لباس‌های کودک به خاطر استفاده‌ی روزمره، تکراری و پُرچالش کوچولوها از لباس‌ها حاوی نکات و ظرافت‌های خیلی زیادی هست که ما در «مجله کیدوکت» تلاش خواهیم کرد شما رو با مهمترین نکات قبل، حین و پس از خرید پوشاک مناسب برای کودکان دلبندتون آشنا کنیم. البته معتقدیم که پدرها و مخصوصا مادران عزیز نسبت به خیلی از این نکات و ظرافت‌ها آگاهی کافی دارند و همیشه سعی می کنند بهترین‌ها رو برای عزیزانشان تهیه کنند؛ با این حال ممکنه مواردی هنوز وجود داشته باشه که بصورت کامل بهش توجه نکرده باشید و یا از قلم افتاده باشه. در این مقاله کلیاتی راجع به این موارد رو براتون شرح خواهیم داد و جزئیات هر مورد رو می تونید در مقالات بعدی ما مطالعه بفرمایید.

KidoKat (1)

واقعیت اینه که خرید لباس برای کودکان ممکنه برای خیلی از والدین چالش برانگیز باشه، اما با رعایت 5 نکته زیر قطعات میشه انتخاب‌های بهتری داشت و فرآیند خرید ساده‌تری رو طی کرد:

1. سایز لباس

انتخاب اندازه درست لباس برای کودک بسیار مهم است. اندازه نامناسب لباس‌ها ممکنه باعث محدودیت‌های حرکتی برای کودکان شده و خدایی ناکرده موجب صدمات و آسیب‌های جدی بشه. بنابراین، در این مورد باید حساسیت بیشتری به خرج داده بشه و به رسم قدیم‌ها لباس رو چند سایز بزرگ‌تر و کوچک‌تر نخریم. بهترین راه اینه که لباس رو بر قامت کوچولوی زیباتون ببینید که برای این کار باید بچه‌ها رو تا بازار یا مرکز خرید ببرید که خوب مزایا و معایب خاص خودش رو داره یا اینکه به جداول سایزبندی که در فروشگاه‌های اینترنتی موجوده مراجعه کنید. اگر فروشگاه‌های اینترنتی دقت کافی رو در این زمینه انجام داده باشند قطعا شما یه خرید آسون و با کمترین دغدغه رو خواهید داشت.

2. جنس

انتخاب جنس مناسب لباس برای کودک از دو بُعد زیر حائز اهمیته:

    • تناسب لباس با فصل، آب و هوا و فعالیت‌های کودکان: لباس‌های مناسب برای فصول مختلف سال، باعث حفظ سلامت و رفاه بیشتر کودکان می‌شود. همچنین انتخاب لباس‌هایی که با سن، اندازه و فرم بدن کودکان سازگارند، به رشد و توسعه سالم کودک کمک می‌کنند. علاوه بر این لباس‌های مناسب برای فعالیت‌های حرکتی و بازی‌های کودکان، به کنترل دمای بدن آنها کمک می‌کند و از مشکلات تعریق بیش از حد جلوگیری می‌کند.

    • بهداشت و سلامتی: انتخاب لباس‌هایی از جنس‌های نامرغوب و حساسیت‌آوری (آلرژیک) می‌تونه تهدید بزرگی برای سلامتی و بهداشت کوچولوی عزیزتون باشه. مسلما تولید لباس از مواد اولیه با کیفیت، قیمت تمام شده کالا رو افزایش میده و ما توصیه می‌کنیم همیشه به قیمت‌های بسیار پایین و عجیب فروشنده‌ها توجه ویژه داشته باشید. تجربه مدت‌ها فعالیت ما در حوزه پوشاک کودکان به ما ثابت کرده که «قیمت بالا دلیل بر کیفیت بالا نیست، اما قیمت پایین قطعا نشان از کیفیت پایین کالا است».

KidoKat (2)

3. کیفیت

لباس کودک باید از کیفیت خوبی برخوردار باشه تا نسبت به استفاده طولانی مدت و شست‌وشوهای مکرر مقاوم باشه. این موضوع با مدیریت اقتصادی خانواده شما کاملا در ارتباطه. همیشه در بلندمدت هزینه‌های احتمالی ناشی از خرید محصولات بی‌کیفیت بیشتر از مجموع هزینه‌کرد شما برای خرید محصولات خواهد بود. کیفیت از چهار عامل مهم «جنس»، «بافت»، «دوخت» و «طراحی» تشکیل شده است و زمانی که یک لباس حد مطلوبی از هر کدام از این چهار عامل را داشته باشد، یک لباس با کیفیت قلمداد میشود.

4. طرح و رنگ

طرح و رنگ لباس‌ها نیز مهم است و باید با سلیقه و سن کودکان شما همخوانی داشته باشد. رنگ لباس‌های کودک به شدت می‌تواند روی رفتار و روحیه آن‌ها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، رنگ‌های خنثی مانند سفید و خاکستری به طور کلی به حفظ آرامش و تعادل در روحیه و رفتار کودکان عزیزتون ارتباط داشته و رنگ‌های روشن و پرانرژی‌تر مثل قرمز، زرد و نارنجی بیشتر با شادی و انرژی کودکان در ارتباط هستند. بنابراین انتخاب رنگ مناسب با شخصیت و سلیقه کودک رو جدی بگیرید. در آینده در این خصوص بیشتر صحبت خواهیم کرد.

KidoKat (3)

5. قیمت

همونطور که قبلا هم گفتیم، ضرورتاً در بازار قیمت و کیفیت با هم متناسب نیستند به این معنی که «قیمت بالا همواره نشان از کیفیت بالا نیست». متاسفانه بسیاری از کسب و کارها و برندها با ساخت تبلیغات و واژه‌های جعلی و بدون پشتوانه سعی در افزایش قیمت بی دلیل کالاهای خودشان دارند. در طول این سال‌ها بارها شاهد این بودیم که یک محصول معمولی را فقط با برندسازی فروشنده و یا حتی تبلیغات مبتنی بر لوکیشن فروشنده (مثلا در مناطق و پاساژهای خاص تجاری)، به چندین برابر قیمت اصلی محصول به فروش رسانده‌اند. از اونجایی که کوچولوهای عزیزمون به جهت فعالیت‌های زیادشون و خرابکاری‌های شیرین و تلخشون نیاز به لباس‌های زیادی دارند پس اگر حواسمون به این نکته مهم نباشه قطعا به لحاظ اقتصادی متضرر خواهیم شد. حتی اگر سقف بودجه‌ای هم برامون مطرح نباشه می‌تونیم با خریدهای به‌صرفه‌تر تنوع لباس فرشته‌های کوچولومون رو افزایش بدیم.

جمع‌بندی

در این مقاله به برخی از مهمترین نکاتی که باید در حین خرید لباس کودکان توجه کنیم پرداختیم. این نکات شامل اندازه لباس، جنس لباس، کیفیت، طرح و رنگ و قیمت بودند که البته توضیحات تکمیلی این موارد در مقالات آتی ارائه خواهد شد تا شما عزیزان بتونید خریدهای بهتر، متناسب‌تر و به صرفه‌تری رو برای کوچولوهای دلبندتون داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *